Subiectele la Limba Română Partea a III-a. Examenul de bacalaureat scris.

Subiectele la Limba Română Partea a III-a. Examenul de bacalaureat scris. Examenul de bacalaureat este numit și examenul ”maturității”, deoarece prin intermediul subiectului al treilea la limba română proba scrisă, absolvenții ciclului superior sunt testați privind însușirea informațiile despre literatură, în cazul limbii române, operele literare, curentele literare, poeziile și prozele scrise de autorii canonici.
Cerințele la Limba Română Partea a III-a pot fi:
  1. Basmul cult ”Povestea lui Harap Alb” scris de Ion Creangă se încadrează în genul epic, iar subiectele ce pot fi abordate sunt:
  • Particularitățile unui basm cult
  • Relația dintre incipit și final într-un basm cult
  • Despre lumea basmului, într-un basm cult de la ideile exprimate..
  • Particularitățile de construcție a  unui personaj dintr-un basm cult...
  • Relațiile dintre două personaje studiate dintr-un basm cult
  • Particularitățile de construcție a unui personaj dintr-un text narativ de Ion Creangă
  • Relațiile dintre două personaje studiate într-un text narativ de Ion Creangă
  • Despre personajele dintr-un basm cult studiat
      2. Nuvela psihologică ”Moara cu noroc” scrisă de Ioan Slavici se încadrează în genul epic, iar subiectele ce pot fi abordate sunt:
  • Particularitățile nuvelei
  • Prezintă tema și viziunea despre lume într-o nuvelă 
  • Relația dintre incipit și final într-o nuvelă
  • Particularitățile de construcție a unui personaj într-o nuvelă studiată
  • Relația dintre două personaje într-o nuvelă
  • Relațiile dintre două personaje dintr-o nuvelă de Ioan Slavici
  • Tema banului/avariției într-un text narativ
     3. Povestirea ”Fântâna dintre plopi” scrisă de Mihail Sadoveanu  se încadrează în genul epic, iar subiectele ce pot fi abordate sunt:
  • Despre tema și principalele componente de structură într-un text de Mihail Sadoveanu
  • Despre particularitățile de construcție a unui personaj într-un text de Mihail Sadoveanu
    4. Romanul interbelic ”Ion” scris de Liviu Rebreanu se încadrează în genul epic, iar subiectele ce pot fi abordate sunt:
  • Tema iubirii într-un text narativ
  • Tema familiei într-un text narativ
  • Condiția țăranului într-o operă epică
  • Condiția țăranului într-un text narativ
  • Condiția femeii într-un text narativ
  • Tema familiei într-un roman studiat
  • Un personaj dintr-un text narativ realist
  • Particularitățile de construcție a unui personaj dintr-un text narativ de Liviu Rebreanu
  • Relațiile dintre două personaje într-un text narativ de Liviu Rebreanu
  • Despre limbaj și principalele componente de structură într-un text realist
  • Despre un tip de roman aparținând perioadei interbelice
  • Despre perspectiva narativă într-un text narativ studiat aparținând perioadei interbelice
       5. Romanul balzacian ”Enigma Otiliei” scris de George Călinescu  se încadrează în genul epic, iar subiectele ce pot fi abordate sunt:
  • Tema iubirii într-un text narativ
  • Tema familiei într-un text narativ
  • Condiția femeii într-un text narativ
  • Personaj feminin dintr-un roman în perioada interbelică
  • Tema familiei într-un roman studiat
  • Trăsături ale romanului într-o operă de George Călinescu
  • Tema și viziunea despre lume într-un roman de George Călinescu
  • Relațiile dintre două personaje dintr-un roman de George Călinescu
  • Particularitățile unui personaj dintr-un text narativ de George Călinescu
   6. Romanul modern ”Ultima noapte de dragoste, întâia noapte de război” scris de Camil Petrescu se încadrează în genul epic, iar subiectele ce pot fi abordate sunt:
  • Tema iubirii într-un text narativ
  • Despre un tip de roman aparținând lui Camil Petrescu
  • Raportul dintre timpul cronologic și cel psihologic într-un roman de Camil Petrescu
  • Particularitățile de construcție a unui personaj dintr-un text narativ de Camil Petrescu
  • Relațiile dintre două personaje într-un text narativ de Camil Petrescu
  • Particularitățile unui roman psihologic din perioada interbelică
  • Viziunea despre lume într-un roman psihologic
  • Tema și viziunea despre lume într-un roman psihologic din perioada interbelică
  • Relația dintre incipit și final într-un roman psihologic studiat
  • Conflictul dintr-un roman psihologic din perioada interbelică
  • Evoluția unui personaj dintr-un roman psihologic din perioada interbelică
  • Particularități de construcție a unui personaj dintr-un roman psihologic interbelic
  • Relațiile dintre două personaje dintr-un roman psihologic interbelic
    7. Romanul postbelic ”Moromeții” scris de Marin Preda se încadrează în genul epic, iar subiectele ce pot fi abordate sunt:
  • Tema și viziunea despre lume într-un roman postbelic
  • Tema familiei într-un text narativ 
  • Relația dintre incipit și final într-un roman postbelic studiat
  • Particularitățile de construcție ale unui personaj dintr-un text narativ de Marin Preda 
  • Particularitățile de construcție ale unui personaj dintr-un roman postbelic
  • Despre un personaj feminin dintr-un roman postbelic
  • Relațiile dintre două personaje dintr-un roman postbelic
  • Relațiile dintre două personaje dintr-un roman de Marin Preda
    8.  Comedia ”O scrisoare pierdută” de Ion Luca Caragiale se încadrează în genul epic, iar subiectele ce pot fi tratate:
  • Construcția subiectului într-o comedie
  • Tema și viziunea despre lume într-o comedie
  • Despre aspectele comicului de caracter și moravuri într-o comedie
  • Particularitățile comicului de situație într-o comedie
  • Despre personajul preferat dintr-un text narativ sau o comedie
  • Particularitățile de construcție a unui personaj dintr-o comedie
  • Particularitățile de construcție  a unui personaj dintr-un text narativ sau dramă scris de Caragiale
  • Relațiile dintre două personaje dintr-o comedie
  • Relațiile dintre două personaje dintr-un text narativ sau un text dramatic scris de Caragiale
  • Prezentarea comparativă a două personaje dintr-o comedie
  • Componentele de structură și de limbaj ale textului dramatic dintr-o comedie
   9.  Teatru parabolă ”Iona” scris de Marin Sorescu este o operă dramatică, iar subiectele ce pot fi abordate:
  • Forme de manifestare ale dramaturgiei în teatrul modern
  • Particularități ale compoziției și structurii subiectului într-o operă dramatică postbelică
  • Tema și viziunea despre lumea într-o operă dramatică postbelică
  • Particularități de construcție a unui personaj dintr-o operă dramatică postbelică
  • Relațiile dintre două personaje dintr-o operă dramatică postbelică
  • Particularitățile unui text poetic sau dramatic de Marin Sorescu
    10. Poemul narativ Luceafărul, scris de Mihai Eminescu,  se încadrează în romantism și este o operă lirică, iar subiectele ce pot fi abordate:
  • Trăsăturile romantismului într-un text poetic de Mihai Eminescu
  • Tema și viziunea despre lume într-un text eminescian
  • Tema iubirii într-un text poetic de Mihai Eminescu
  • Tema și viziunea despre lume într-un text poetic studiat
     11. Poezia Plumb, scrisă de George Bacovia, se încadrează în simbolism și este o operă lirică, iar subiectele ce pot fi abordate:
  • Tema și viziunea despre lume într-un text de George Bacovia
  • Despre elementele de compoziție și limbaj dintr-un text poetic aparținând simbolismului
    12. Poezia Testament, scrisă de Tudor Arghezi, se încadrează în modernism și este o operă lirică, iar subiectele ce pot fi abordate:
  • Demonstrează că o operă a lui Tudor Arghezi aparține modernismului
  • Tema și viziunea despre lume într-un text poetic de Tudor Arghezi
  • Demonstrează ca o operă a lui Lucian Blaga aparține modernismului
13. Poezia Eu nu strivesc corola de minuni a lumii, scrisă de Lucian Blaga, se încadrează în modernism și este o operă lirică, iar subiectele ce pot fi abordate sunt:
  • Tema și viziunea despre lume într-un text poetic de Lucian Blaga
  • Despre elementele de compoziție și limbaj dintr-un text poetic de Lucian Blaga
14. Poezia Riga Crypto și Lapona Enigel, scrisă de Ion Barbum se încadrează în modernism și este o operă lirică, iar subiectele ce pot fi abordate sunt:
  • Tema și viziunea despre lume într-un text poetic de Ion Barbu
  • Demonstrează că o operă a lui Ion Barbu aparține modernismului
15. Junimea și curentul critic junimist reprezentat de Titu Maiorescu, iar subiectele ce pot fi abordate:
  • Rolul lui Titu Maiorescu în impunerea unei noi direcții în literatură
  • Despre criticismul junimist
  • Studiile critice ale lui Titu Maiorescu
16. Modernismul din perspectiva teoreticianului Eugen Lovinescu, iar subiectul ce poate fi abordat este:
  • Eugen Lovinescu-direcția modernistă
Sper să vă fie utile aceste informații, despre subiectul al treilea la examenul de bacalaureat, proba limba și literatura română,  pe care le-am scris și să vă contureze ideea de cum sunt structurate subiectele pentru acest subiect, ce poate să fie analizat și interpretat din punct de vedere subiectiv. Vă doresc mult succes și inspirație în toate! Să căutați mereu să învățați lucruri noi și utile pe care le puteți lua cu voi în bagajul informațional, în plus față de comentariile învățate pe de rost.

0 Comments

SUBSCRIBE & FOLLOW

Formular de contact

Nume

E-mail *

Mesaj *

'; (function() { var dsq = document.createElement('script'); dsq.type = 'text/javascript'; dsq.async = true; dsq.src = '//' + disqus_shortname + '.disqus.com/embed.js'; (document.getElementsByTagName('head')[0] || document.getElementsByTagName('body')[0]).appendChild(dsq); })();

Page Rank

PR checker by smallseotools

I heart FeedBurner

Google PageRank Checker Powered by  MyPagerank.Net

Feeds

Subiectele la Limba Română Partea a III-a. Examenul de bacalaureat scris.

Subiectele la Limba Română Partea a III-a. Examenul de bacalaureat scris. Examenul de bacalaureat este numit și examenul ”maturității”, deoarece prin intermediul subiectului al treilea la limba română proba scrisă, absolvenții ciclului superior sunt testați privind însușirea informațiile despre literatură, în cazul limbii române, operele literare, curentele literare, poeziile și prozele scrise de autorii canonici.
Cerințele la Limba Română Partea a III-a pot fi:
  1. Basmul cult ”Povestea lui Harap Alb” scris de Ion Creangă se încadrează în genul epic, iar subiectele ce pot fi abordate sunt:
  • Particularitățile unui basm cult
  • Relația dintre incipit și final într-un basm cult
  • Despre lumea basmului, într-un basm cult de la ideile exprimate..
  • Particularitățile de construcție a  unui personaj dintr-un basm cult...
  • Relațiile dintre două personaje studiate dintr-un basm cult
  • Particularitățile de construcție a unui personaj dintr-un text narativ de Ion Creangă
  • Relațiile dintre două personaje studiate într-un text narativ de Ion Creangă
  • Despre personajele dintr-un basm cult studiat
      2. Nuvela psihologică ”Moara cu noroc” scrisă de Ioan Slavici se încadrează în genul epic, iar subiectele ce pot fi abordate sunt:
  • Particularitățile nuvelei
  • Prezintă tema și viziunea despre lume într-o nuvelă 
  • Relația dintre incipit și final într-o nuvelă
  • Particularitățile de construcție a unui personaj într-o nuvelă studiată
  • Relația dintre două personaje într-o nuvelă
  • Relațiile dintre două personaje dintr-o nuvelă de Ioan Slavici
  • Tema banului/avariției într-un text narativ
     3. Povestirea ”Fântâna dintre plopi” scrisă de Mihail Sadoveanu  se încadrează în genul epic, iar subiectele ce pot fi abordate sunt:
  • Despre tema și principalele componente de structură într-un text de Mihail Sadoveanu
  • Despre particularitățile de construcție a unui personaj într-un text de Mihail Sadoveanu
    4. Romanul interbelic ”Ion” scris de Liviu Rebreanu se încadrează în genul epic, iar subiectele ce pot fi abordate sunt:
  • Tema iubirii într-un text narativ
  • Tema familiei într-un text narativ
  • Condiția țăranului într-o operă epică
  • Condiția țăranului într-un text narativ
  • Condiția femeii într-un text narativ
  • Tema familiei într-un roman studiat
  • Un personaj dintr-un text narativ realist
  • Particularitățile de construcție a unui personaj dintr-un text narativ de Liviu Rebreanu
  • Relațiile dintre două personaje într-un text narativ de Liviu Rebreanu
  • Despre limbaj și principalele componente de structură într-un text realist
  • Despre un tip de roman aparținând perioadei interbelice
  • Despre perspectiva narativă într-un text narativ studiat aparținând perioadei interbelice
       5. Romanul balzacian ”Enigma Otiliei” scris de George Călinescu  se încadrează în genul epic, iar subiectele ce pot fi abordate sunt:
  • Tema iubirii într-un text narativ
  • Tema familiei într-un text narativ
  • Condiția femeii într-un text narativ
  • Personaj feminin dintr-un roman în perioada interbelică
  • Tema familiei într-un roman studiat
  • Trăsături ale romanului într-o operă de George Călinescu
  • Tema și viziunea despre lume într-un roman de George Călinescu
  • Relațiile dintre două personaje dintr-un roman de George Călinescu
  • Particularitățile unui personaj dintr-un text narativ de George Călinescu
   6. Romanul modern ”Ultima noapte de dragoste, întâia noapte de război” scris de Camil Petrescu se încadrează în genul epic, iar subiectele ce pot fi abordate sunt:
  • Tema iubirii într-un text narativ
  • Despre un tip de roman aparținând lui Camil Petrescu
  • Raportul dintre timpul cronologic și cel psihologic într-un roman de Camil Petrescu
  • Particularitățile de construcție a unui personaj dintr-un text narativ de Camil Petrescu
  • Relațiile dintre două personaje într-un text narativ de Camil Petrescu
  • Particularitățile unui roman psihologic din perioada interbelică
  • Viziunea despre lume într-un roman psihologic
  • Tema și viziunea despre lume într-un roman psihologic din perioada interbelică
  • Relația dintre incipit și final într-un roman psihologic studiat
  • Conflictul dintr-un roman psihologic din perioada interbelică
  • Evoluția unui personaj dintr-un roman psihologic din perioada interbelică
  • Particularități de construcție a unui personaj dintr-un roman psihologic interbelic
  • Relațiile dintre două personaje dintr-un roman psihologic interbelic
    7. Romanul postbelic ”Moromeții” scris de Marin Preda se încadrează în genul epic, iar subiectele ce pot fi abordate sunt:
  • Tema și viziunea despre lume într-un roman postbelic
  • Tema familiei într-un text narativ 
  • Relația dintre incipit și final într-un roman postbelic studiat
  • Particularitățile de construcție ale unui personaj dintr-un text narativ de Marin Preda 
  • Particularitățile de construcție ale unui personaj dintr-un roman postbelic
  • Despre un personaj feminin dintr-un roman postbelic
  • Relațiile dintre două personaje dintr-un roman postbelic
  • Relațiile dintre două personaje dintr-un roman de Marin Preda
    8.  Comedia ”O scrisoare pierdută” de Ion Luca Caragiale se încadrează în genul epic, iar subiectele ce pot fi tratate:
  • Construcția subiectului într-o comedie
  • Tema și viziunea despre lume într-o comedie
  • Despre aspectele comicului de caracter și moravuri într-o comedie
  • Particularitățile comicului de situație într-o comedie
  • Despre personajul preferat dintr-un text narativ sau o comedie
  • Particularitățile de construcție a unui personaj dintr-o comedie
  • Particularitățile de construcție  a unui personaj dintr-un text narativ sau dramă scris de Caragiale
  • Relațiile dintre două personaje dintr-o comedie
  • Relațiile dintre două personaje dintr-un text narativ sau un text dramatic scris de Caragiale
  • Prezentarea comparativă a două personaje dintr-o comedie
  • Componentele de structură și de limbaj ale textului dramatic dintr-o comedie
   9.  Teatru parabolă ”Iona” scris de Marin Sorescu este o operă dramatică, iar subiectele ce pot fi abordate:
  • Forme de manifestare ale dramaturgiei în teatrul modern
  • Particularități ale compoziției și structurii subiectului într-o operă dramatică postbelică
  • Tema și viziunea despre lumea într-o operă dramatică postbelică
  • Particularități de construcție a unui personaj dintr-o operă dramatică postbelică
  • Relațiile dintre două personaje dintr-o operă dramatică postbelică
  • Particularitățile unui text poetic sau dramatic de Marin Sorescu
    10. Poemul narativ Luceafărul, scris de Mihai Eminescu,  se încadrează în romantism și este o operă lirică, iar subiectele ce pot fi abordate:
  • Trăsăturile romantismului într-un text poetic de Mihai Eminescu
  • Tema și viziunea despre lume într-un text eminescian
  • Tema iubirii într-un text poetic de Mihai Eminescu
  • Tema și viziunea despre lume într-un text poetic studiat
     11. Poezia Plumb, scrisă de George Bacovia, se încadrează în simbolism și este o operă lirică, iar subiectele ce pot fi abordate:
  • Tema și viziunea despre lume într-un text de George Bacovia
  • Despre elementele de compoziție și limbaj dintr-un text poetic aparținând simbolismului
    12. Poezia Testament, scrisă de Tudor Arghezi, se încadrează în modernism și este o operă lirică, iar subiectele ce pot fi abordate:
  • Demonstrează că o operă a lui Tudor Arghezi aparține modernismului
  • Tema și viziunea despre lume într-un text poetic de Tudor Arghezi
  • Demonstrează ca o operă a lui Lucian Blaga aparține modernismului
13. Poezia Eu nu strivesc corola de minuni a lumii, scrisă de Lucian Blaga, se încadrează în modernism și este o operă lirică, iar subiectele ce pot fi abordate sunt:
  • Tema și viziunea despre lume într-un text poetic de Lucian Blaga
  • Despre elementele de compoziție și limbaj dintr-un text poetic de Lucian Blaga
14. Poezia Riga Crypto și Lapona Enigel, scrisă de Ion Barbum se încadrează în modernism și este o operă lirică, iar subiectele ce pot fi abordate sunt:
  • Tema și viziunea despre lume într-un text poetic de Ion Barbu
  • Demonstrează că o operă a lui Ion Barbu aparține modernismului
15. Junimea și curentul critic junimist reprezentat de Titu Maiorescu, iar subiectele ce pot fi abordate:
  • Rolul lui Titu Maiorescu în impunerea unei noi direcții în literatură
  • Despre criticismul junimist
  • Studiile critice ale lui Titu Maiorescu
16. Modernismul din perspectiva teoreticianului Eugen Lovinescu, iar subiectul ce poate fi abordat este:
  • Eugen Lovinescu-direcția modernistă
Sper să vă fie utile aceste informații, despre subiectul al treilea la examenul de bacalaureat, proba limba și literatura română,  pe care le-am scris și să vă contureze ideea de cum sunt structurate subiectele pentru acest subiect, ce poate să fie analizat și interpretat din punct de vedere subiectiv. Vă doresc mult succes și inspirație în toate! Să căutați mereu să învățați lucruri noi și utile pe care le puteți lua cu voi în bagajul informațional, în plus față de comentariile învățate pe de rost.

Share This Article:

, , , , ,

CONVERSATION

Translate

Follow Me On Instagram